مصرف دخانیات کنترل شدنی است

مصرف دخانیات کنترل شدنی است
خانه اخبار اجتماعی یزد مصرف دخانیات کنترل شدنی است
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0
مصرف دخانیات کنترل شدنی است
عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: کنترل میزان مصرف دخانیات غیر ممکن نیست لذا علاوه بر فرهنگسازی عموم افراد در جامعه، دولت و مجلس نیز باید جدی تر وارد این عرصه شوند.

به گزارش یزدنیوز، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی صبح امروز در همایش رویکرد برنامه های فرهنگی در کاهش مصرف دخانیات گفت: استعمال دخانیات باید از ابعاد و زوایای مختلف نظیر اقتصادی، بهداشتی، روانی، اجتماعی و بُعد فقهی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در بعد اقتصادی علاوه بر هزینه های فرد و خانواده در دنیا 6 درصد از هزینه های حوزه بهداشت و سلامت به خاطر افراد سیگاری است.

وی با اشاره به ابعاد فقهی در این زمینه نیز گفت: استعمال دخانیات از نظر فقهی در سه بُعد ضرر به نفس، ضرر به غیر و ایذا به غیر قابل بررسی است.

مدرسی تاکید کرد: طبق آمار 84 درصد سیگاری ها در کشورهای در حال توسعه و کم درآمد حضور دارند و در برخی از همین کشورها هزینه های سیگار فرد ده برابر هزینه آموزشی است. اگر جامعه ای بخواهد رشد کند باید به این جزئیات توجه داشته باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: کنترل میزان مصرف دخانیات غیر ممکن نیست لذا علاوه بر فرهنگسازی عموم افراد در جامعه، دولت و مجلس نیز باید جدی تر وارد این عرصه شوند. مثلاً دولت ها می توانند به جای اینکه از تولید کنندگان برای تامین برخی هزینه ها مالیات بر ارزش افزوده دریافت کنند با افزایش مالیات دخانیات این کار را انجام داده و جامعه را نیز به سمت سلامت بیشتر سوق دهند.

گفتنی است همایش رویکرد برنامه های فرهنگی در کاهش مصرف دخانیات به همت بسیج جامعه پزشکی استان یزد برگزار شد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید