7 علامت که در دوران بارداری از عدم سلامت جنین خبر میدهد!

نشانه های موجود مشکل برای جنین
نشانه های موجود مشکل برای جنین
خانه سلامت و پزشکی 7 علامت که در دوران بارداری از عدم سلامت جنین خبر میدهد!
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

یزد نیوز : جنینی که درون شکم زن باردار رشد می کند، هنوز بیش از حد ظریف است که هرگونه بیماری را از بین می برد. حفاظت از این جنین کوچک به عهده سیستم ایمنی بدن مادرش است.

از آنجایی که نمیتوان جنینی که درون شکم مادرش است را بررسی دقیق کرد، برخی علائم و نشانه ها برای تشخیص مشکلات احتمالی بسیار مفید هستند.

نشانه های موجود مشکل برای جنین
نشانه های موجود مشکل برای جنین

1. ضربان قلب

شما باید قادر به شنیدن ضربان قلب جنین از هفته هفتم بارداری باشید. قلب در واقع از هفته پنجم شروع به تپیدن می کند، اما از هفته هفتم به بعد ضربان قلب جنین قابل شنیدن است. بنابر این اگر در این زمان قادر به شنیدن صدای قلب جنین نبودید حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

2. گرفتگی و درد شکم

این اتفاق در طول بارداری غیرمعمول نیست. گرفتگی در دوران بارداری به احتمال زیاد به علت تغییرات سریع بدن است و نباید نگران کننده باشند. با این حال، اگر گرفتگی و درد شکم بیش از حد طولانی و یا غیر قابل تحمل می شود، بدان معنی است که قطعا مشکلی وجود دارد و همچنین اگر این درد شدید و زود هنگام باشد ممکن استنشانه ای از بیماری یا حتی سقط جنین باشد.

3. خونریزی

خونریزی در هر زمانی از دوران بارداری یک نشانه بد است. خونریزی در برخی اوقات می تواند نشان دهنده ی سقط جنین باشد، که یکی از بدترین اتفاقاتی است که میتواند برای جنین رخ دهد. اما در برخی مواقع نیز خونریزی فقط به دلیل عدم تعادل هورمونی اتفاخ می افتد. همچنین می تواند نشان دهنده مشکلی مربوط به جفت باشد که به این معنی است که کودک باید زودتر از تاریخ سزارین شود. در این مورد اگر نوزاد نارس باشد ممکن است دچار مشکلات جدی شود.

4. کمر درد شدید

هنگامی که شما باردار هستید، به دلیل وزن بالا مرکز گرانش شما در جلو قرار دارد. از این رو، هر زن باردار در بعضی موارد دچار کمر درد میشود. با این حال، اگر کمر درد غیر قابل کنترل و یا طولانی مدت باشد، می تواند نشان دهنده مشکل کلیه ها و یا مثانه باشد که باید فورا درمان شود زیرا عفونت در دوران بارداری بدترین زمان ممکن است.

5. ترشحات غیرعادی

ترشی معمولی بوی و رنگ ندارد و یا کمی سفید است. اگر ترشح شما رنگ و بوی متفاوتی داشته باشد و یا با خون همراه باشد، می تواند به این معنی باشد که کودک مشکل خاصی دارد. اگر درد بیش از حد دارید نیز، ممکن است دهانه رحم شما بیش از حد باز باشد.

6. مقاوت درون رحمی (IUGR)

IUGR به معنای مقاومت درون رحمی است. همانطور که از نامش پیداست، در این مورد کودک به رشد در رحم مقاوم است. IUGR یک آزمایش است که برای بررسی اینکه آیا جنین به اندازه ای که باید درشد کرده یا نه انجام می شود. اگر جنین بیش از حد کوچک باشند، ممکن است دچار مشکلات تنفسی و یا حتی فشار خون پس از زایمان شود. این آزمایش باید در فواصل منظم انجام در طول بارداری انجام شود.

7. عدم جنبش

کودک شما باید تقریبا در هفته 20 ام بارداری شما، هر دو ساعت باید 10 بار لگد بزند. اگر کودک به اندازه کافی لگد نزند، ممکن است دچار مشکل باشد. باز هم، این چیزی است که باید توسط پزشک بررسی شود.
وقتی باردار میشوید، نشانه های مختلفی وجود دارد که میتواند نشان دهنده خبرهای بد باشد. اما این به این معنی نیست که وجود مشکل حتمی است. اگر هر کدام از این علائم را تجربه کردید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید تا جنین را معاینه کند. معاینه های منظم در حین بارداری شانسی برای حفظ سلامت کامل جنین است که نباید آن را از کودک خود دریغ کنید!

همچنین بخوانید: 23 مزیت و کاربرد جوش شیرین



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید