اعتیاد و نداشتن مهارت‌های زندگی ؛‌ صدر آسیب‌های اجتماعی شهرستان میبد

رئیس اداره بهزیستی میبد
رئیس اداره بهزیستی میبد
خانه اخبار اجتماعی یزد اعتیاد و نداشتن مهارت‌های زندگی ؛‌ صدر آسیب‌های اجتماعی شهرستان میبد
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

رئیس اداره بهزیستی میبد با اشاره به تشکیل 199 پرونده در 9 ماهه سال جاری در اورژانس اجتماعی بیان داشت:

اعتیاد و نداشتن مهارت‌ های زندگی در صدر آسیب‌های اجتماعی در میبد هستند.

رئیس اداره بهزیستی میبد
رئیس اداره بهزیستی میبد

سید محسن فلاح رئیس بهزیستی میبد در گفتگو با خبرنگار میبد خبر درباره روند شکل گیری اورژانس اجتماعی بیان داشت: یکی از معضلاتی که امروزه در جوامع با آن روبرو هستیم، به طور کلی آسیب های اجتماعی نامیده می شوند که متاسفانه روز به روز هم افزاش می یابند.

وی افزود: بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی در توانمند سازی افراد در معرض آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنان به زندگی سالم نقش موثری دارد.

فلاح با بیان اینکه اوژانس اجتماعی میبد در استان جایگاه دوم را دارد، ابراز داشت: اورژانس اجتماعی شهرستان میبد در سال 1388 با هدف  کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی راه اندازی شد در ابتدا 3 نیرو در این مرکز فعالیت می کرند که در حال حاضر این تعداد به 6 نفر رسیده است. با توجه به تلاش پرسنل و پیگیرهای صورت گرفته اورژانس اجتماعی میبد از سطح3 به سطح 2 ارتقا یافته است.

رئیس بهزیستی میبد در مورد فعالیتهای اورژانس اجتماعی اظهار داشت: مداخله در بحرانی های فردی، خانوادگیو اجتماعی(مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی(123)، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه اورژانس اجتماعی بعنوان پایگاه خدمات اجتماعی از جمله فعالیتهای اصلی این مرکز می باشد.

وی مهمترین ویژگی اوژانس اجتماعی را ارائه خدمات اجتماعی دانست و گفت: «تخصصی بودن»، «به موقع بودن» و «در دسترس بودن» مد نظر قرار گرفته است تا از این طریق ارائه خدمات اجتماعی به مردم در سازمان بهزیستی محدود به زمان و مکان نشده و رویکرد فعال جایگزین رویکرد غیر فعال شود و اجتماع(جامعه)محوری در برنامه ها عملیاتی شود. این برنامه استفاده بهینه از منابع مادی و معنوی(نیروی انسانی)، کاهش دیوان سالاری اداری،تجمیع خدمات، هماهنگی بین واحدها، جامعیت، فراگیری را در پی دارد.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید