خود راه اندازی شهرت و اعتبار : چگونه خودمان را مشهور کنیم؟

خود راه اندازی شهرت و اعتبار
خود راه اندازی شهرت و اعتبار
خانه سبک زندگی خود راه اندازی شهرت و اعتبار : چگونه خودمان را مشهور کنیم؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:1

برای اغلب مردم جای سوال است که چطور با هیچی می شود معروف شد و اعتبار کسب کرد.

خود راه اندازی شهرت و اعتبار
خود راه اندازی شهرت و اعتبار

فرض کنید آرایشگر براد پیت هستید، هیچ کس علاقه ای ندارد که بداند شما چطور این کاره شدید. این جمله آخر این را می رساند که مهم نیست این اعتبار را از چه راهی کسب کردید. مردم با هیجان به همدیگر خواهند گفت، “آرایشگر براد پیت! آرایشگر براد پیت”، و دسته دسته برای سرویس گرفتن از خدمات شما صف می کشند.

شاید فقط یک بار موهای براد پیت را کوتاه کرده باشید. شاید هم در یک مجموعه فیلم کار کرده باشید و بطور کاملا غیرمنتظره با شما تماس گرفته شده تا چند دقیقه وقت بگذارید و موهای اون رو بتراشید.
شاید هم موهای اون رو کوتاه کرده باشید و بعدش به این خاطر که از کار شما خوشش نیامده به شما توهین هم کرده باشد و … . اما اینها مهم نیست، مهم اعتباری است که کسب کردید. اما از چه راهی؟!

حقیقت زشتی پشت این ماجراست و آن، خود راه اندازی اعتبار و شهرت است؛ اعتبار و شهرتی که هرکس خودش برای خودش به راه می اندازد.

“نویسنده پرفروش نیویورک تایمز”، در مصاحبه ای کوتاه عنوان کرد که می توان آمار فروش خود را بالابرد؛ اما چطور؟! نویسندگان حجم عظیمی از کتاب های خود را خودشان می خرند؛ صرفا برای رکورد زدن. وقتی فروش آنها به اندازه کافی بالا رفت، دروغ تبدیل به واقعیت می شود.

مثل معروفی است که می گوید هر چیزی تا وقتی جعلی است که وجود ندارد. این جمله ممکن است حس ناخوشایندی به شما بدهد. اما می توانم به شما قول دهم، تقریبا همه ما در چنین موقعیتی قرار گرفته ایم و این بازی را انجام دادیم. یکی از دلایلی که شروع این فرآیند را مشکل می سازد، همین ساختگی بودن آن است.

ریچارد برانسون، وقتی بچه بود تصمیم گرفت برای برخی بانک های معروف، در مجله بی نام خود تبلیغات بازرگانی بفروشد. وی به بانک A زنگ زد و گفت رقیب اصلی آنها، بانک B یک تبلیغ تمام صفحه به وی سفارش داده تا در مجله خود چاپ کند، آیا شما هم تمایل دارید سفارش بگذارید؟ (بانک B اصلا چنین سفارشی نداده بود). از بانک A که سفارش گرفت، به بانک B زنگ زد و همه این حرف ها را به آنها زد.

اگر هنوز هم دنبال قدرت و نفوذ و اعتبار هستید، به چند ایده که در ذیل به آنها اشاره شده توجه کنید:

برای یک شخص معتبر مجانی کار کنید

تنها کاری که در این شرایط باید انجام دهید این است که یک ارتباط کاری با افراد معتبر ایجاد کنید. نیازی نیست کسی بداند برای اون آدم مجانی کار انجام دادید، آنها فکر می کنند شما در قبال کاری که انجام دادید مزد گرفتید.

بدون آنکه از کسی اجازه بگیرید برایش کار کنید

یک چیزی را ارتقا دهید: لوگوی Yahoo را مجددا طراحی کنید. یا مثلا برای بتمن، یک متن بهتر بنویسید. حالا آن را در اینترنت به اشتراک بگذارید و ببینید بازتاب آن چه خواهد بود.
از ارتباطات موجود، استفاده و بهره برداری کنید.

سعی کنید یک آشنا در یک سازمان معتبر پیدا کنید. مثلا یک استاد دانشگاه، یا یک مدیر اجرایی، یا یک دوست در یک شرکت بزرگ. باید یک راهی پیدا کنید تا یک کار هرچند کوچک برای آنها انجام دهید. اگر موفق شدید این کار را انجام دهید، پس حالا حکم همان آرایشگر “براد پیت” را دارید که اولین مشتری خودش را پیدا کرده است.

تا جایی که می توانید اعتبار و نفوذ خود را گسترش دهید. به این ترتیب برای همیشه “آرایشگر براد پیت” باقی خواهید ماند. به محض اینکه توانستید اولین موفقیت را کسب کنید، موفقیت های بعدی نیز به دنبال آن خواهند آمد و خیلی زود اعتبار واقعی و رتبه ای که به دنبال آن هستید را کسب خواهید کرد.

منبع



1 نظر

نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید