چکار کنم تا ثروتمندانه زندگی کنم؟

چکار کنم تا ثروتمندانه زندگی کنم؟
چکار کنم تا ثروتمندانه زندگی کنم؟
خانه سبک زندگی چکار کنم تا ثروتمندانه زندگی کنم؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
نظرات:0

رامیت ستی، میلیونری که بنیان گذار وبلاگ “من به شما یاد می دهم چطور ثروتمند شوید” است، مبحث داغی در باب این سوال که “چکار کنم تا ثروتمندانه زندگی کنم؟” به راه انداخت.

ناشر نشریه پرفروش نیویورک تایمز، مشاور سرمایه گذاری خصوصی و یکی از بنیان گذاران PBworks (یک شرکت نرم افزار مشارکتی)، نتایج مهمی از این مبحث و دوره هایی که در این رابطه برگزار نموده، همراه با هزاران داستان مستند از زندگی انسان های موفق را روی وبلاگ خود منتشر ساخته است.

جای تعجب نیست که وی یکی از اعضای Forbes (500 شرکت دست اول ایالات متحده)، وال استریت ژورنال، فاکس بیزنس، PBS، CNBC، ABC News و NPR است. وی توضیح می دهد که چطور توانسته حدود نیم میلیون مشترک ایمیل و فالور در این رسانه اجتماعی بزرگ جذب کند.
اخیرا با وی مصاحبه ای داشتم، و پاسخ های وی را به 10 آیتم شامل اینکه “چه کاری باید انجام داد و چه کاری نباید انجام داد تا به نتیجه رسید” تقسیم کردم:

چکار کنم تا ثروتمندانه زندگی کنم؟
چکار کنم تا ثروتمندانه زندگی کنم؟

1- از قانون شکنی نترسید.

Sethi، با شکستن قوانین سرمایه گذاری خصوصی، شروع به ساخت یک نام برای خودش کرد. وی متوجه شد استاندارد نوع مشاوره ” don’t buy lattes” در مورد وی و دوستانش جواب نمی دهد. به همین خاطر شروع به نوشتن درباره روش هایی نمود که بر اساس اصول روانشناسی کار می کند.

طبق استانداردهای کارآفرینی روز، وی هنوز هم یک قانون شکن است. بازخورد ایمیل های وی بالاست، پست های وبلاگش بسیار طولانی است، محصولاتش بسیار گران است و این لیست ادامه دار است.

به گفته یک کارآفرین، “نیاز نیست شما آنچه را که دیگران به شما می گویند انجام دهید. باید کاری را انجام دهید که در مورد شما درست جواب می دهد.”

2- جویایی چیزی باشید که جواب می دهد.

“بایدها”ی بسیاری در هر صنعت وجود دارند. Sethi می گوید، فکر کنید شخصی به شما می گوید باید… و از خودتان سوال می کند” آیا اون شخص در جایگاهی است که شما هم بخواهید همان جایگاه را داشته باشید؟”
Sethi، سال ها وقت گذاشت و میلیونها دلار هزینه توسعه محصول خود نمود تا مطمئن شود دوره هایش برای مشتریانش ثمر بخش است. سپس، بجای بررسی درآمد خودش یا تیمش، دانشجویانش و نتایجی را که کسب کردند را جویا می شد.

3- انرژی فوق العاده و باارزش خود را هدر ندهید.

قدرت ذهنی ما در هر روز، مقدار مشخصی دارد. رامیت، پیشنهاد می کند همان قدر که در توانتان است خودکار باشید، از وعده های غذایی تان گرفته تا صورتحساب ها، فعالیت های شغلی و دیگر موارد.
او می گوید: “برای من، (خودکار بودن) درست شروع کردن با یک سری کارهای ساده است. یه کاری به سادگی کلید انداختن به در خونه، وقتی که می رسید خونه. سپس می توانید کار ساده ای را که شروع کردید، به یک میلیون یا چند میلیون دلار توسعه دهید.”

اما در مورد تنوع کار و کارهای فوتی فوری چطور؟ به گفته رامیت ، نظم به شما این آزادی را می دهد که آن واحد سر یک کار حاضر شوید. این آزادی را به شما می دهد تا با ایده های بهتر پیش بروید. طبقه بندی کردن زندگی شما مثل اتاق تنفس به شما این امکان را می دهد تا بهتر تصمیم گیری کنید، شادی آفرین و رها باشید.

4- از اشتباه کردن نترسید.

Sethi ، توضیح داد که در آغاز دوره کارآفرینی اش وی و دیگر شرکای موسسه شان “هر اشتباهی را که انجام می دادند، در کتابچه ای یادداشت می کردند و او می گفت جای هیچ نگرانی نیست. ”
به گفته وی، “این کار، واقعا در یادگیری اینکه چکار بکنیم و چکار نکنیم ارزشمند است.”

5- خودتان را در موقعیت دستیابی به موفقیت قرار دهید و صبور باشید.

رامیت ستی هم مثل کارآفرینانی چون جیمز آلتوچر و مت بریتون، معتقد است که باید “جهش داشته باشید”. وی، کارآفرینان را تشویق می کند تا در عین حال که سرمایه اندوزی می کنند، هوشمندانه بشتابند. پس انداز شما نیازهای بیزنس شما را مرتفع می سازند.

به گفته وی، “اگر دیدید یه جایی دارید وقت تلف می کنید، به خودتان بگویید فقط دو ماه وقت دارم پول هدر بدم، تو دارید تصمیم های بدی می گیری.”
تایم بگیرید. Sethi، سه سال وبلاگ نویسی می کرد، تلاش می کرد ارزش آن را ارتقا دهد، روابط خود را توسعه داد و به آنچه شنوندگانش می خواستند گوش می کرد. درست پس از طی سال هایی که صرف ایجاد و تست محتویات وبلاگش کرد، شروع به فروش محصولاتش نمود.

6- تولید خود را بی ارزش نکنید.

به گفته رامیت، این اشتباه بزرگی است که از اکثر کارآفرینان سر می زند. برای مثال، اگر شما یک محصول شگفت انگیز خلق نموده اید که مشکلی را حل می کند، چرا باید آن را با 50 درصد تخفیف در بازار فروش جا بیاندازید؟ به آنچه خلق کرده اید باور داشته باشید و در مورد فروش آن ضعف به خود راه ندهید.

7- گوش کنید.

مشکل بزرگ دیگری که اغلب کارآفرینان با آن مواجه اند این است که انرژی و وقت خود را پای محصولی گذاشته اند که خریداری ندارد. به گفته رامیت ، کلید اجتناب از بروز این مشکل آن است که گوش کنید. پتانسیل بیزنسی را که می خواهید راه بیاندازید بسنجید، کامنت ها را بخوانید و مردم را تشویق کنید تا به ایمیل های شما پاسخ دهند و پاسخ های آنها را هم حتما بخوانید.
او می گوید، “روی مشتریان خود متمرکز شوید. سعی کنید بفهمید آنها واقعا چه می خواهند. گاهی اوقات آنها به شما نخواهند گفت. شما باید مثل یک بازپرس آن را پیدا کنید و بعد در اختیار آنها قرار دهید.”

8- تک روی نکنید.

ستی، موفقیت اولین بیزنسش را مدیون همراهان خود و تلاش آنها برای برقراری ارتباط با مردم است. وی توضیح می دهد که اوایل کار، بسیاری از آنها به ملاقات مالکان دیگر مشاغل و سرمایه گذاران می رفتند و در مراسم آنها شرکت می کردن. اغلب کارآفرینان، “در خودمختاری خود گیر افتادند.”

از این پیله بیرون بیایید و داستان کاری پنج کارآفرین دیگر را جویا شوید. سپس آنها را از دید پنج نفر دیگر ارزیابی کنید. سعی نکنید فقط جنس خود را بفروشید، درست گوش کنید. 10 بحث و گفتگو طی دو هفته انجام دادید و حالا در جایی قرار گرفته اید که سال های روشنی پیش روی خود دارید.

9- در مکالمات خود دقت کنید.

یک نکته خاص و غیرمنتظره از این مصاحبه نصیب ما شد، چیزی در مورد اظهار نظرهای قطعی و پیشگویی های کامبخش. به گفته Sethi، کلماتی که از زبان شما بیرون می آیند، ممکن است شما را متفاوت تر از آنچه که واقعا هستید جلوه دهند.

بنابراین در این مورد که چطور خود را توصیف می کنید محتاطانه عمل کنید. اگر مدام بگویید من دستپاچه می شوم، استرس دارم یا خستم، این تفاسیر بخشی از شخصیت شما می شود.
وقتی با منفی بافی شروع به استفاده از عباراتی برای توصیف خود می کنید، این ملکه وجود شما می شود.

10- بهانه آوردن، شما را با شکست مواجه می سازد.

به گفته Sethi، بزرگترین بهانه ها عبارتند از “من ایده ای ندارم” و “من وقت ندارم.” شما باید بتوانید ایده یابی کنید، آنها را شکار یا خلق کنید. نمی توانید منتظر آنها بمانید. همین که این فرآیند در ذهن شما شروع شود، صدها ایده به فکر شما می رسد و حالا وقت آن است که “آنها را تقسیم نمایید و تست کنید.”

در مرحله دوم، Sethi می گوید: “یه کم به خودتان استراحت بدهید. بجای اینکه بگویید وقت ندارم، بهتر است بگویید “این اولویت من نیست.”

به گفته او، اگر هر روز می نویسید یا ورزش می کنید، بخاطر آن است که این فعالیت ها برای شما اهمیت دارند و اثر آنها در تقویم روزانه و بودجه ای که صرف آنها می کنید نمایانگر است.

+ منبع



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید