طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان اتاق خواب برای داشتن خوابی بهتر در شب چگونه باید باشد؟

دکوراسیون داخلی اتاق خواب
دکوراسیون داخلی اتاق خواب
خانه دکوراسیون طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان اتاق خواب برای داشتن خوابی بهتر در...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

یزد نیوز : اتاق خواب می تواند به عنوان یک اتاق چند منظوره مانند دفتر، کتابخانه یا اتاق لباس هم استفاده شود اما در نهایت جایی است برای اینکه در آرامش کامل خواب راحتی داشته باشید.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب
دکوراسیون داخلی اتاق خواب

شاید جالب باشد بدانید که مبلمان، تخت خواب و وسایل انتخابی که در دکوراسیون اتاق خواب استفاده می کنید می تواند بر کیفیت و کمیت خواب شما در شب اثر بگذارد.

اتاق خواب باید لوکس ترین و شخصی ترین فضای هر خانه ای باشد، در اینجا نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون داخلی، چیدمان و تزیین اتاق خواب در سبک ها و رنگ های مختلف برای اینکه خواب بهتری در شب داشته باشید را ارائه کرده ایم؛

یک تشک خوب برای خواب انتخاب کنید

اگر تشک خوب و راحتی داشته باشید قطعا می توانید شب خوب بخوابید و استراحت کنید، تشک شما نباید بیش از حد نرم یا سفت باشد.

امروزه انواع مختلفی از تشک های مختلف تولید و عرضه می شود اما شما برای انتخاب تشک خوب و راحت و باکیفیت باید نکاتی را در نظر بگیرید:

برای انتخاب تشک خوب و راحت تحقیق کنید.

یک تشک را انتخاب کنید که در صورت نارضایتی ضمانت 30 یا 60 روز برای بازگشت پول شما را داشته باشد.

یکی از مهم ترین شرایط برای خواب راحت، اتاق تاریک است

تحقیقات براندون پترس در مرکز پزشکی دانشگاه مینه سوتا در مینیاپولیس نشان داده که انسان برای داشتن خواب بهتر باید در تاریکی کامل باشد، بنابراین میزان نور در اتاق خواب شما بر روی کیفیت خواب شما تاثیر می گذارد.

شیوه زندگی مدرن انسان ها و دستگاه های مدرن مانند ساعت های دیجیتال، تلویزیون، تلفن و کامپیوتر ما را از محیط تاریک و آرام که بدن برای خواب نیاز دارد، دور کرده است.

سعی کنید تا حد امکان در اتاق خواب خود از تلویزیون، رایانه، ساعت های زنگ دار و تلفن استفاده نکنید. اگر می خواهید سر ساعت خاصی از خواب بیدار شوید از ساعت های هوشمند استفاده کنید که با آروماتراپی و افرایش تدریجی نور محیط باعث بیدار شدن شما شوند.

دمای مناسب اتاق خواب می تواند بر کیفیت خواب تاثیر بگذارد

طبق گفته رالف داونی رئیس دانشکده خواب در دانشگاه لومیا لیندا، اگر اتاق خواب بیش از حد سرد یا گرم باشد، می تواند بر روی کیفیت خواب شما در شب تاثیر بگذارد.

پس برای اتاق خواب خود پنکه سقفی، بخاری و پرده های ضخیم در نظر بگیرید تا دمای اتاق خواب را تنظیم کند.

رنگ مناسب دکوراسیون اتاق خواب بر کیفیت خواب اثر می گذارد

رنگ های روشن و پر جنب و جوش می توانند سرگرم کننده باشندو باعث احساس آرامش در افراد شوند اما بهتر است که از این رنگ ها برای اتاق خواب خود استفاده نکنید، در عوض دکوراسیون اتاق خواب را به رنگ های آبی، سبز و نیلی پاستلی انتخاب کنید تا علاوه بر زیبا بودن برای داشتن خواب بهتر به شما کمک کنند.

اگر هنوز دوست دارید که از رنگ های روشن در اتاق خواب خود استفاده کنید می توانید از آن ها برای رنگ بالش های خود و یا در آثار هنری استفاده کنید.

اتاق خواب باید خلوت و جمع و جور باشد

شلوغ و به هم ریخته بودن و وجود وسایل زیاد در اتاق خواب می تواند باعث ایجاد اضطراب و کاهش کیفیت خواب شود.

اگر می خواهید خواب بهتری داشته باشید سعی کنید که اتاق خوابتان را همیشه جمع و جور نگه دارید.

راه ها، روش ها و نکاتی برای خواب بهتر

1. اتاق خواب خود را با فرش و کوسن تزئین کنید تا سر و صدا های اضافه کم شود و علاوه بر این دکوراسیون اتاق خواب را مدرن تر و زیباتر کنید.

2. دمای مطلوب اتاق خواب برای داشتن خواب بهتر بین 18 تا 21 درجه سلسیوس می باشد پس برای اتاق خواب خود یک پنکه سقفی یا بخاری کوچک تهیه کنید تا علاوه بر سیستم های سرمایشی و گرمایشی کلی محیط در مواقع لزوم از آن ها استفاده کنید.

3. اتاق خواب را با گیاهان و مواد طبیعی و همچنین عکس ها و نقاشی های طبیعت تزئین کنید تا فضایی آرام و آرامش بخش برای خواب خود ایجاد کنید.

4. دکوراسیون اتاق خواب را به رنگ های سرد مانند سبز و آبی و خاکستری انتخاب کنید؛ این رنگ ها ضربان قلب و فشار خون را کاهش داده و همه شرایط لازم برای خواب بهتر را فراهم می کنند.

5. اطمینان حاصل کنید که پتو هایی که استفاده می کنید تمیز و سالم باشد تا از ایجاد آلرژی جلوگیری کند، پتوهای پاره ابتلا به آلرژی را افزایش می دهند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید